Podpora organismu stravou

By 19. Březen, 2020 Novinky No Comments

Nejlepší obranou proti koronaviru je posílení vlastní obranné schopnosti organismu. Pokud bude toto brnění dostatečné pevné, nevpustí do těla nic, co by jej mohlo ohrozit. Koronavirová infekce je zde a dle některých odhadů, někoho nezastihne vůbec, někoho v lehkém průběhu nebo naopak ve stadiu těžším. Abychom tuto infekci dobře zvládli, je nutné posílit vedle své psychiky co nejlépe naši imunitu. 

A jak ji můžeme posilovat?

Síla vychází hlavně z pevnosti naší sleziny. V předchozím článku jsem uváděla k jejímu posilnění jako vhodná bylina, šišák bajkalský.

Slezinu je mimo jiné, možné „zpevňovat” kvalitní a vyváženou stravou (ne konzervami 
a polotovary), pravidelností nejen v jídle, ale i v denním rytmu. Je dobré usínat i vstávat ve stejnou dobu. S ohledem na jarní energie to znamená, že chodíme spát s příchodem noci 
a dříve vstáváme.

Potraviny, které slezina miluje, jsou např.: • všechny obiloviny • všechny luštěniny • ovoce: jablka, hrušky, hrozny, fíky, datle, grapefruit, • zelenina: řepa, žampiony, zelí, mrkev, celer, mangold, okurka, lilek, salát, brambory, máta klasnatá, dýně, batáty, houby • ořechy: mandle, kokos, sezam – semena i olej, slunečnicová semena, vlašské ořechy, sladidla: ječný slad, med, melasa, rýžový slad, nerafinovaný cukr

Slezina naopak nemá ráda mléčné výrobky, přemíru sladkého, zcela vyloučit je dobré rafinovaný cukr a průmyslově vyráběné polotovary. Zkusme tedy v době, kdy jsou restaurace převážně zavřené, více doma vařit, experimentovat, naučme se jíst obilné kaše doma připravené.  
Slezinu dále zraňuje chladné – věci přímo z lednice či dokonce mražené, ale i například syrové ovoce a zelenina. 
A co ji silně oslabuje, je přílišné přemítání a obavy.  
Naše imunita je po zimě oslabená, proto je dobré kromě správné stravy a spánku zařadit 
i pravidelné cvičení. Zkuste část volného času, který nám nynější karanténa přináší, věnovat pravidelnému pohybu.Nepřemítat, nemít strach, obavy, ale naopak se snažit využít, vzít 
si z této náročné situaci, co nejvíc pro sebe v poučení.

Je důležité též podpořit celkové zažívání, jako jeden z hlavních činitelů dobré imunity. Zde se dobře osvědčuje kysané zelí, mající též mnoho vitamínu C.